خانه / آموزشی / آموزش اصول اولیه / تعامل با محیط اطراف

تعامل با محیط اطراف

متاسفانه در کشور ما ایران عموم مردم به موتورسواران به عنوان قشری هنجار شکن نگاه می کنند . همه ی ما اعضای جامعه موتورسواری بی شک می دونیم که این یک امر غلط هست و باید سعی کنیم با رفتار مناسب در جامعه و مکان هایی که برای تفریح میریم این تفکر اشتباه رو در جامعه تغییر بدیم .

نکته اول ورود به محل های تمرین و تفریح هست. اولین نکته اینه که باید توجه داشته باشید که بدون اجازه وارد زمین یا املاک شخصی هرچند که دارای پرچین و دیوار نباشند نشوید . در صورت استفاده از مناطق گردشگری عمومی با توجه و رعایت حال دیگران به سواری با موتور چهارچرخ بپردازید.  هرچقدر که رفتار شما با انسانهای پیرامون شما بهتر و صمیمانه تر باشه لحظات شادتر و بهتری رو تجربه خواهید کرد .

همیشه توجه داشته باشید در مسیرهایی که پیش تر مورد استفاده قرار گرفته است حرکت کنید تا از آسیب زدن به گیاهان و موجودات زنده جلوگیری شود .

همیشه سعی کنید که وقتی به طبیعت وارد می شوید بعد از خروج شما نه تنها اثری از شما در آن مکان باقی نباشد بلکه زیباتر و تمیز تر از گذشته باشد.

در مواجهه با خانواده هایی که برای کمپ در طبیعت استقرار پیدا کرده اند مودب باشید و سعی کنید به نحوی عبور کنید که صدای موتور شما برای آنها آزاردهنده نباشد و مراقب کودکان باشید .

همیشه در بدو ورود خود به یک منطقه با دیدن سوارکارهای دیگر و یا افرادی که در طبیعت هستند با بلند کردن دست بصورت دوستانه ورود خود را به منطقه اعلام کنید. حتما پس از ورود به منطقه ای جدید با افراد محلی ارتباط دوستانه برقرار کنید.

در صورت توقف جهت صحبت کردن با دیگران حتما کلاه خود را بردارید. این کار حس اعتماد بیشتری در طرف مقابل ایجاد میکند.

از هنرنمایی و انجام حرکات خطرناک و نمایشی در جایی که ممکن است به دیگران آسیب وارد شود جدا خودداری کنید.

در صورت مواجهه با اسب سواران و یا موجودات زنده دیگر حتما حق تقدم را به آنها داده و موتور خود را تا عبور ایمن آنها از منطقه خاموش کنید .

با رعایت حقوق دیگران بهترین خاطرات را برای آنها رقم خواهیم زد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.